Dette system beskytter truckføreren ved læsning/aflæsning. For at åbne døren til læsserampen skal en nøgle frigøres, det opnås ved at installere Salvo låsen på truckens bremseledning. Når Salvo låsen er monteret, kan trucken ikke bevæges, før døren lukkes og bremseledningen tilsluttes igen.
Systemet for sikker læsning/aflæsning ved en læsserampe
Unik kodning
Komplet system
Klar signalering for bruger
Produktbeskrivelse
Dette system beskytter truckføreren ved læsning/aflæsning. For at åbne døren til læsserampen skal en nøgle frigøres, det opnås ved at installere Salvo låsen på truckens bremseledning. Når Salvo låsen er monteret, kan trucken ikke bevæges, før døren lukkes og bremseledningen tilsluttes igen. Hvert læsserampesystem kodes individuelt for at umuliggøre forvekslinger. Fordelen ved systemet er, at det er så enkelt. Installationen er hurtig og let, hvad der minimerer nedetid.
Hvad ønsker vi at forhindre? At en lastbil forlader læsserampen, før læsning/aflæsning er afsluttet, og derved forårsager en ulykke.
Hvem ønsker vi at beskytte? Personale som tager sig af læsning/aflæsning, truckførere for eksempel.
Salvo lås
Salvo stopklods
KSS20
Som et alternativ til Salvo låsen findes en all-round lås, som er velegnet til alle køretøjer, Salvo stopklods. Den er let at installere ved fastspænding omkring et af hjulene. Når spændekraften er på det rigtige niveau, kan nøglen frigøres.
Applikationseksempel
1. Lastbilchaufføren bakker op til læsserampen, parkerer og henter Salvo låsen, som findes i et rum ved siden af læsserampen.
2. Chaufføren skal fjerne trykluftslangen til bremsesystemet og montere Salvo låsen på tryklufttilslutningen, hvad der sikrer, at bremserne er sat til. Det gør det umuligt at sætte bremsesystemet under tryk igen. Når Salvo låsen er på plads, frigøres en kodet nøgle. Når nøglen er taget af, kan SALVO ikke fjernes.
3. Chaufføren tager nøglen og sætter den i en kontakt på læsserampen, det styrer strømforsyningen til dørsystemet.
4. En lampe lyser i dørsystemets styreenhed, som indikerer, at der et køretøj parkeret og klar til læsning/aflæsning. Lagerpersonalet kan nu åbne døren og starte læsningen/aflæsningen. Når døren er åben, kan nøglen på ydersiden ikke tages af. Lagerpersonalet er nu 100% sikre på, at lastbilen ikke kan flyttes, før læsningen er afsluttet og døren lukket.
5. En kodet solenoidekontakt/grænseposition sikrer, at døren lukkes, før Salvo låsen kan tages af styreenheden på ydersiden.
Når nøglen er taget af styreenheden, kan døren ikke åbnes. Chaufføren ved så, at læsningen/aflæsningen er afsluttet og at døren lukket. Nu kan Salvo låsen tages af og bremsesystemet sættes under tryk.
Ovenstående eksempel viser et dokningssystem med en elektrisk betjent dør. Der fås også en option for manuelt betjente døre.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse med os. Så for at kunne analysere trafikken, håndtere loginoplysninger, tilbyde dig personlige oplysninger og for at grundlæggende funktionalitet kan fungere på webssitet, skal vi bruge nogle cookies.
NØDVENDIGE COOKIES
Disse cookies er nødvendige for, at webstedet fungerer og kan ikke slås fra i vores systemer. De bruges normalt kun som reaktion på handlinger, du har foretaget i forbindelse med en serviceanmodning, f.eks. Når du angiver personlige præferencer, logger ind eller udfylder en formular.
ANALYSE OG MÅLING
Disse cookies giver os mulighed for at tælle antallet af besøg og trafikkilder, så vi kan måle og forbedre vores websteds ydeevne. De hjælper os med at vide, hvilke sider der er mere eller mindre populære, og hvordan besøgende navigerer rundt på webstedet. De oplysninger, som disse cookies indsamler, er aggregerede og derfor helt anonyme. Hvis du ikke tillader disse cookies, ved vi ikke, hvornår du har besøgt vores websted.
MARKEDSFØRING
Disse cookies kan tilføjes af vores partnere. De kan bruge dem til at oprette en profil af dig baseret på dine interesser for at vise dig mere relevante oplysninger. De gemmer ingen personlige oplysninger - kun oplysninger om din browser og enhed. Hvis du ikke accepterer disse cookies, får du en mere generel og mindre tilpasset brugeroplevelse.